Tags

, , , , , , , , , , , , ,

Idag var mamma och jag till Arnes design och köpte växter, vit och rosa myrten och en växt till som jag inte minns namnet på, och sedan åkte vi till Kolbäcks kyrkogård och planterade. Mamma har ju opererat handen och då är det inte så bra att hålla på med jord, så då fixade jag det (men hon hade svårt att hålla sig ifrån jobbet ändå, rätt typiskt henne, hehe).

Mamma och jag planterade blommor på mormors och morfars (Laura och Erik) grav

Mamma och jag planterade myrten på mormors och morfars (Laura och Erik Karlsson) grav

Vi var förbi hos farmor och farfars grav också och vattnade.

Farfars och farmors (Emil och Ebba) grav

Farfars och farmors (Emil och Ebba Wallin) grav

På vägen till minneslunden gick vi förbi Arthurs sten och tittade på den. Namnskylten satt inte där förra gången jag var dit så då visste jag inte vilken sten som var hans. Den var fin, ser ut lite som ett hjärta. 🙂

Arthurs fina sten

Arthurs fina hjärtsten

En liten sväng till pappa och minneslunden gjorde vi också. Jag satt en stund på den här fina Byarumbänken. Det är äkta svensk design, både rejält och vackert på en gång. Nå’n gång framöver ska jag skaffa mig en Byarumbänk.

Vackra Byarumbänkar för en

Vackra Byarumbänkar för en

Minneslunden

Minneslunden

Kolbäcks kyrka är väldigt vacker och kyrkogården är stor. Väldigt fina planteringar i krukor har de också, i rött och vitt.

Kolbäcks fina kyrka

Kolbäcks fina kyrka

Vackra planteringar på Kolbäcks kyrkogård

Vackra planteringar på Kolbäcks kyrkogård

Vi gick ju en del på Kolbäcks kyrkogård och då tänkte jag på alla stenar som lutar både hit och dit. Vems ansvar är det egentligen att en gravsten står rakt och stabilt?

Gravstenar i Kolbäck lutar kors och tvärs

Gravstenar i Kolbäck lutar kors och tvärs

Efteråt åkte vi hem till mamma och åt varm korv med bröd och till kaffet på maten fick vi varsin medskickad bit av Jörgens sommartårta (han använde mitt midsommarrecept, det blev jättebra).

Mamma tar en bit av Jörgens jordgubbstårta

Mamma tar en bit av Jörgens jordgubbstårta

