Tags

, , , , , ,

Den 18 mars planterade jag ett gäng (18 tror jag det var) yttepyttesmå frön av tomatsorten Bloody Butcher. Idag var det dags att omskola sju stycken smala, rangliga plantor. Ytterligare ett par frön har grott, men de kom mycket senare så de får stå till sig ännu några dagar. Skotten av änglatrumpeterna håller på att växa ur sina krukor allihop men jag hade bara ork att plantera om en av dem. Sen skulle jag och Monsieur kika på ett avsnitt av House of Cards men han gav upp innan jag var klar (whaaaaat) och började kolla på en film istället (action låter det som) så då hamnade jag i bloggsoffan istället. 🙂

Bloody Butcher

Inte mycket för världen! Inte fotot heller för den delen, mörkt och eländigt. :-O

Dags för omplantering av änglarna

Mina änglatrumpeter tokfrodas

Jag var en sväng till Blomsterlandet idag också. Det är livsfarligt för mig att åka till en blomhandel, jag kan bli kvar där i timmar och bara strosa och kolla och njuuuuuta. Idag fyndade jag Garden Girl-handskar, tre par för 99,00, wooohoooo, och dessutom fick jag med en Magnolia hem, Magnolia Stellata även kallad Stjärnmagnolia, härdig i zon 1-3. En sådan skulle jag ha köpt redan förra året men då blev det rododendron och syrenhortensia för hela slanten. Men nu var det dags! Den ska sitta i den Japanska trädgården och blomma tidigt varje vår med undersköna, väldoftande, vackra, vita blommor. Mmmmmmmmmm, längtar redan till nästa vår!

Älskar Garden Girl

Garden Girl handskar, tre par för 99,00 på Blomsterlandet

