Tags

, , , , , , , , ,

Idag har det varit en dag ute i trädgården. Monsieur har jobbat med att dra om bevattningssystemet i vår demolerade trädgård och jag har underhållit växtligheten, den lilla som finns kvar.

Bevattningen är nu fixat till 95% i Paradiset

Bevattningen är nu fixat till 95% i Paradiset

Syrenhortensia
Mina tre syrenhortensior som jag panterade förra året har jag idag klippt ned. Jag lämnade 1-2 ögon från förra klippet. Det ser bra ut och det sägs också att de ska blomma extra rikligt då. De fick även gödsel i form av benmjöl. Vilken raketstart på våren, nu jäklar ska här växas! 😉

Har beskurit mina tre syrenhortensior som jag planterade sommaren 2015.

Har beskurit mina tre syrenhortensior som jag planterade sommaren 2015.

Rododendron
Alla rododendron i trädgården, totalt 11 stycken (ja tydligen har jag lite växter kvar ändå i trädgården fastän jag tycker att allt är förstört och borta), har idag fått rodondendrongödsel samt ny rododendronjord. Hoppas de blev nöjda. Jo, förresten, roddisen på stam fick varken jord eller gödsel. Det får jag komma ihåg att fixa senare, hur nu det ska gå?!

Syrenhäcken
Häcken har växt till sig ordentlig det senaste året, ÄNTLIGEN, och idag fick den ett kosttillskott av kogödselpellets. Och det fick den faktiskt förra året också kom jag just på, samt ny jord, och det är väl därför den har tagit sig så bra. Tänk om det blir en eller ett par blommor i den också. Det vore LYCKA!

Pallkragarna
Har också bearbetat jorden på det stället jag planerar att ställa upp pallkragarna. Grävde bort en massa maskrosor, grästuvor och sten så nu ser det riktigt fint ut. Jag ska se till att köpa jord nu bara.

Allmänt
Jag slängde ut kogödselpellets på alla andra växter jag kunde hitta också. Jag har slarvat väldigt mycket med det det senaste året, har inte haft någon lust att stöka i trädgården överhuvudtaget. Det blir kanske så när man helt plötsligt står där och hela trädgården är raserad efter husbygget. Men nu är det dags igen, hoppas energin består.

Vatten är A och O i trädgården. Mina växter fick både ny jord, gödsel och vatten idag.

Vatten är A och O i trädgården. Mina växter fick både ny jord, gödsel och vatten idag.

Ja, det var en riktigt nyttig dag idag, det var länge sedan jag gödslade så här omsorgsfullt. Hoppas växterna uppskattar det och belönar mig med extra riklig blomning i sommar! 🙂

Tre små vintergäck har tittat fram

Tre små vintergäck har tittat fram

