Tags

, , , ,

Vaknade sjukt tidigt, runt halv fem. Låg och drog mig till halv sex, då gav jag upp och hoppade (nåja) upp ur sängen. Gav Wilma mat och började med mina morgonsysslor. Jo, jag har såna. Idag blev det en vitaminboostdrink som är tänkt att mota bort min eländiga förkylning som startade i tisdags på jobbet. Var hemma hela onsdagen och kurerade mig. Hade då sällskap av min influensasjuka make. Influensa, lunginflammation och gikt var diagnosen han fick när han gick till Sanimir. Mm, jag vet, ålderdomshemmet nästa!! Och så fick han Kåvepenin. Det hjälpte, idag är han skapligt pigg efter att ha varit sjuk och hemma i TVÅ hela veckor. Han sägar att han aldrig har varit så dålig i hela sitt liv!!

En supervitamin-smoothie
Nåja, tillbaka till min morgon. Smoothien jag mixade bestod av kiwi (inspirerad av min engelska chef), jordgubbar, hallon, sharon och passionsfrukt. MUMS!

Min supervitamin-smoothie

Min supervitamin-smoothie

Men jag åt inget hemma, viktklubben har dragit igång igen så nu är det smala fredagsmorgnar, dvs äta INGET före kl 08.30. Det klockslaget är det nämligen invägningen. Viktklubben har blivit extremt populär. Vi har nu medlemmar från Tyskland och Hacksta, inte illa. Idag gick det sådär, jag fick titeln: Weekly What the fuck vilket betyder att jag vägde precis lika mycket denna veckan som förra veckan. Plus minus noll alltså. Ja ja, det får duga. Jag är ju nöjd med min nuvarande vikt, 58,5 kg morgonvikt hemma på vågen. 🙂

Packade ned min smoothie, sa hej till sjuklingen och drog till jobbet. Minus fyra grader var det, är lite orolig att min nyinköpta buxbom ska ta stryk av frosten, där den står i sin lilla kruka. Kom ovanligt tidigt till jobbet och möttes av många förvånade miner. Det kändes bra. 🙂 Förmiddagen bestod sedan av jobb, invägning, jobb, fredagsfika (inget glutenfritt idag heller, vilket är jättebra nu när det ändå är viktminskning som gäller), mer jobb, massage, jobb och sedan lunch.

Runkee-Per 😉 den perfekta appen
Lunchen bestod av varma koppen och tre hembakade honungsbröd med kryddost och skinka, mumsigt värre. Efter maten blev det som vanligt lunchpromenad med Dijana, Igge och Lotta. Trevligt. Vi tog panchisrundan, den är 2,2 km. Vi går nästan varje dag, det blir totalt 3-4 promenader i veckan. Himla bra! Det är skillnad det mot när jag jobbade på stan. Jag satte upp ett promenadmål i januari, att jag skull ha gått 11 mil till den 30 juni. Jag har redan gått 85% av den totala sträckan och det är bara mitten av mars. Yeeees!!!

Gillar mitt jobb
Eftermiddagen bestod av web, web, web, länkar, dokumentpubliceringar och Contact DB. Älskar mitt jobb, trots att jag aldrig hinner med alla mina roliga arbetsuppgifter. Men det är väl bra att det finns jobb. Jag har nyligen gått upp från att arbeta 80% till 85%. Det känns bra, då hinner jag med lite mer. Slutade i tid idag och åkte raka spåret till ICA Sjöhagen och köpte räkor och ostbågar. På fredagkvällar unnar jag mig att äta gott. Efter shoppingen hämtade jag Garagegubben på Garagen. Han kom farande till mitt jobb på eftermiddagen och ville ha en underskrift på försäljning av Baconet. Så nu har UNDen bytt ägare. Det var bra det, vi har fordon så det räcker och blir över ändå.

Let's Dance

Let’s Dance blev en del av min kvällsunderhållning

Wilma myser hos mig

Fina Wilma myser hos mig

Ostbågar, aktier och glass
Kvart i sju drog Monsieur väg till PP hos Togga. Ikväll skulle de ha delad kväll, tre omgångar pilkastning och sedan poker för hela slanten. KUL. Jag mös med Wilma i soffan och kollade på en engelsk serie som börjar på F. Minns inte namnet men det handlar om en fiktiv stad i norr och dess innevånare. Lite Let’s Dance blev det också…och en liten koll på Avanza för att se hur det hade gått med mina aktier. Ostbågar och Chili/Lakritsglass ackompagnerade TV-underhållningen. Jag NJÖÖÖÖT!

Japp, det där var en fredag i mitt liv. Så nu vet ni hur jag har det…en helt vanlig fredag. 🙂

