Tags

, , , , , , , , ,

Idag är det 17e oktober. Det är höst. Idag mitt på dagen var det 7 grader. Gick lunchpromenad. Fina färger i naturen. Mysigt. Jag ska gå 10 mil innan jul, det är mitt mål på Runkeeper. Jag bantar. Har gått ned 4,4 kilo. Är rätt nöjd men ska nog ta ett par kilon till. Stackars Wilma har urinvägsinfektion, jag måste lura i henne två olika mediciner två gånger varje dag. Jobbigt, men funkar rätt bra med tonfisk i lite vatten.

Jag och Wilma myser

Jag och Wilma myser

Jossan och Feliks är kvar i Miami. I onsdags kom Sophie dit också. Kul. Jörgen är på PP hos Peter i Stockholm. Det är fredagkväll och jag har unnat mig ett glas rött vin, en kaffekopp med ostringar och två chokladbitar. Snart dags för en kopp te. Tar alltid det på kvällen för att stilla hungern. Längtar redan till frukosten i morgon bitti. Äter bara frukost på lördagar och söndagar när jag bantar. Imorgon ska Einy, Göte och farmor komma hit. Det var ett bra tag sedan vi träffades nu. Ska bli kul.

Robin jobbar på ABB Low Voltage Systems. Sitter på andra sidan gatan, sett från mitt jobb. Han har flyttat till en fin lägenhet på Blåsbo. Han och Jens delar lya. Skönt för dem att bo centralt.

Bygget är inte klart. Vinden är oinredd, det har inte hänt något alls där. Bastudörr och bastuvägg är fortfarande inte monterade. Trädgården ser ut som skrutt.

Mormor (mamma) har flyttat till lägenhet. Det gjorde hon den 15 september. Huset har köpts av Ulf Janson med sambo, minns inte namnet. Det tog ungefär ett halvår att sälja huset. Mammas lägenhet är fin, helt nyrenoverad, det fixade de innan hon flyttade in. Det känns som hemma, tycker jag. Alla hennes saker och möbler gör att det känns som hemma. 🙂

Idag tackade vi av Odd på jobbet, min allra första chef på gamla Relays. Han är 67 nu, men ska fortsätta jobba timmar (som så många andra på firman). Borde ha skrivit en dikt men orken är slut när jag kommer hem på kvällarna. Vill bara ta det lugnt.

Jag håller på och stickar en väst nu. Det var länge sedan jag stickade någonting. Är extra kul bara för det. Vi får se om det blir ett avslutat projekt den här gången. 🙂

Idag har jag varit till Systemet. Jag hade beställt fyra flaskor rött, någonting Fleur. Jörgen hade beställt en Tomasii-låda, en höstlåda. Två Blossa 2014 blev det också. I år är det en lila flaska, glögg med lavendelsmak. Mmmmmmm, hoppas den är god. Träffade en fd jobbarkompis på Systemet. Han tyckte jag var ute i VÄLDIGT god tid, när jag köpte glögg den 17 oktober.

Cadillacen har inte kommit till Sverige än. Det tar sin lilla tid. USA-resan känns väldigt avlägsen. Nästan overklig. Har vi verkligen varit där? Så länge! Skumt.

Just nu är jag rödhårig, om någon undrar. 🙂 Grand canyon heter färgen. Rött!! Riktigt sprakande rött!

Nu ska jag sticka några varv igen och kolla på Skavlan och First Aid Kit. Hare bra! 🙂

