Tags

, , ,

Idag gör vi något helt wild and crazy! Vi avviker från vår förutbestämda rutt och drar istället mot Dallas, med en sovnatt på vägen i Wichita Falls. Så, ja, vi stannar lite extra i Texas. Anledningen till detta är att Robin vill göra ett stopp hos Anton (tror jag han heter), en kompis från studenttiden, nere i Waco. Och varför inte, Dallas kan väl aldrig vara fel. Då kanske vi kan göra ett litet besök på JRs gamla oljedomäner!? 🙂

Vi kom iväg 07.45 efter en fruktlös frukost (de hade frukt på frukosten första dagen, igår sa vi till och den kom efter en kvart, idag sa vi till men hann aldrig få den). Väl i bilen navigerar Jossan. Jag har navigerat vid ett par tillfällen vilka båda har slutat i en mindre katastrof, hahahaha, inget kartläsarämne, jag inte. Just nu sitter jag i bilen och bloggar och Jörgen kör. Jag har tre blåmärken på mitt vänsterben, och jag har inte den blekaste var de kommer ifrån. Mig veterligen har jag inte jag inte slagit i någonstans. Vem vet, kanske fick dem när jag red??

Klockan 08.50 dog hastighetsmätaren, mmm just det, gammal bil, så då laddade vi hem en hastighetsmätarapp, det funkar ju bra det med. Gjorde ett snabbt stopp vid ett Walmart efter halva vägen, där vi shoppade vatten, frukt, schampo, balsam och godis. Sen var det dags att tanka, herregud vad denna bil slurpar i sig soppa. Tur att det är så billigt. Vi åkte förbi ett stort oljefält på vägen. Häftigt, det är en syn man inte är van att se. Vi åkte inte hela vägen till Dallas idag för då skulle jag storkna, (det gjorde jag nästan ändå), utan vi stannade som sagt i Wichita Falls. Då har vi bara cirka 2,5h bilkörning imorgon, det blir perfekt. Jossan kollade upp hotell och hittade ett som vi alla tyckte var bra, Homewood Suites by Hilton. Och när vi kom dit visade det sig att det var ännu mera JÄTTEBRA. Rummet var jättestort (vardagsrum, stort sovrum, litet kök och badrum) och det ingick både frukost och middag MED vin.

På eftermiddagen gick vi till ett Tacoställe som Robin hade sett ut, Fuzzy’s Taco Shop. Killen som jobbade där berättade att detta var den kallaste sommaren på länge. Kan då nämna att idag var det 93 grader F. Han sa att det de brukar ha är runt 115 grader på dagen och på natten gick det ned till runt 100. My God, tur att det inte är 115 grader nu, då skulle jag vägra lämna hotellrummet!!!! Jag tog en Corona och en shrimp taco. Åh jösses Amalia, så god den var. Jag gick och beställde en till. Alla var supernöjda med maten OCH de hade uppgifter om allt som innhöll gluten. Blir mer och mer imponerad av reataurangerna i USA. De är generellt sett mycket duktigare på att ha glutenfakta och speciella glutenmenyer än vad restauranger i Sverige är. Gick tillbaka till hotellet i den överkvalmiga värmen och slumrade sedan en stund på rummet, det var såååå himla skönt

På kvällen åt Jörgen och jag köttfärslimpa på hotellet (den middag som ingick), det var otroligt mumsigt, smakade riktigt, äkta hemlagat, mmmmmm. Robin o Jossan avstod, de sa bara: Köttfärslimpa, bläää. Well, well, it was their loss. 🙂

Kikade på vädret och framåt onsdag blir det 100 grader här. Jag säger bara:

USCH OCH FYYYYY!!

