Tags

, , , ,

Nu har vårt motelliv börjat. Bye, bye till dyra hotell, nu ska vi leva, om inte billigt, så i alla fall billigare än tidigare. Motellet vi bodde på i natt var jättebra. 89 dollar för en natt, det känns väldigt överkomligt jämfört med hotellpriserna. Kaffe, juice och mjölk ingick men ingen frulle.

Palm Tropics Motel i Glendora

Palm Tropics Motel i Glendora

Utanför Legends Classic Diner i Glendora

Utanför Legends Classic Diner i Glendora

Inne i Legends Classic Diner i Glendora

Inne i Legends Classic Diner i Glendora

De hade en del genuina 50-talsprylar på plats

De hade en del genuina 50-talsprylar på plats

Route 66 motel i Barstow

Route 66 motel i Barstow

Umgdomligt oförstånd!!??

Umgdomligt oförstånd!!??

Vi vaknade runt 9-snåret, packade ihop våra pryttlar och åkte några km till ett frukostställe. Det var en äkta gammal Diner, gamla tavlor, affischer, märken mm överallt. Frukosten var sådär, de hade inte en apelsinjuice.

Efter frukosten begav vi oss ut på routen igen. Det går väldigt långsamt när man kör de gamla delarna som finns kvar av Route 66. Det är ju mindre gator och det är trafiklysen precis överallt. Lagom när vi kom till San Bernardino säger Jörgen:
– Nääää, nu har jag fått nog av det här! Oooops, redan, tänkte jag, och höll på att skratta ihjäl mig. Vi har ju bara kommit några mil av toralt 400!!! Men det visade sig vara detta stoppande och startande vid alla rödljus som han hade fått nog av, så då styrde vi kosan mot I15 istället och så vi kunde blåsa på ett tag, så att vi kommer någonstans.

ACn har slutat att funka och det är grymt varmt. Men, dit nosen pekar framöver, där kommer det att vara ännu varmare, 100% öken, helt enkel. Mojave-öknen. Vi får nog lägga om våran dygnsrytm lite och köra antingen tidig morgon eller sen kväll. Annars blir det totalt outhärdligt. 😦

Vi har bunkrat med kylväska, is och massor med vatten och det går verkligen åt. Själv har jag bunkrat lite extra med ostbågar, det måste ju räknas som en livsnödvändighet, även i öknen!!! 😉 Ostbågar, dä ä mitt liv dä sä!!!

Jörgen “Han lär han sig aldrig” Andersson har redan brännblåsor på armarna och säkert runt anklarna också. Och han blir lika förvånad varje gång det händer. Helt oooofattbart. :-O

Dagens mål var Barstow, en lite håla mitt ute i ingenstans (läs typ Hallstahammar, hahahahaha) och dit kom vi klockan 15.30. Vi slappade i ett par timmar och sedan blev det en kombinerad lunch/middag på Chili’s. Även de hade en speciell meny på alla de glutenfria rätter de kunde servera. Perfekt!! Jag hade tyvärr magknip, hade troligen fått i mig minimalt med gluten men jag vet inte från vad! 😦 Magen stökade drygt en timme och sen var det över, tack och lov.

Efter maten blev det en snabbvisit på en stor Outlet här utanför Barstow. Jag fyndade en svart, lite större plånbok (i storlek som “farmors syskrin”, hehehe) så jag är glad och nöjd!:-) Nu ska vi sova för i morgon bitti så är det “rise and shine” redan vid 6-snåret, för att undvika äckelhettan som är mitt på dagen. Nu säger min dotter att jag måste ställa klockan så då är det väl dags att sussa!

Natti natti!! 🙂

