Tags

, ,

Idag är det den Stora Dagen. Dagen då vår egentliga resa börjar. Resan mot öst.

Åt en sista frulle på M Street Kitchen, lika gott som vanligt. Servitören tokfyllde på kaffe hela tiden så jag tor jag har fått hela dagens dos direkt nu på morgonen. Medan vi åt frukost fick Robin p-böter på 55 dollar, så det blev en rätt dyr frukost.

Jag

Jag

Startpunkten

Startpunkten

Santa Monica Pier

Santa Monica Pier

Tar en sista glutt på stranden i Santa Monica

Tar en sista glutt på stranden i Santa Monica

Väntan

Väntan

Vi är redo!

Vi är redo!

Sista åtgärden på bilverkstaden var att skruva dit en vacker "nummerplåt"

Sista åtgärden på bilverkstaden var att skruva dit en vacker “nummerplåt”

Jättegod och jättestor jordgubbsmilkshake

Jättegod och jättestor jordgubbsmilkshake på The Cheese Cake Factory

Mina förskrämda barn gömmer sig i en garderob för att de inte ska vara i vägen när jag fotograferar

Mina förskrämda barn gömmer sig i en garderob för att de inte ska vara i vägen när jag fotograferar

Väldigt fint motellrum på Palm Tropic Motel

Väldigt fint motellrum på Palm Tropic Motel

Efter morgonmaten gick jag och Jossan tillbaka till hotellet och Robin och Jörgen åkte vidare till Jerry för att förhoppningsvis få ut en mer skaplig bil än vi lämnade in. 🙂

Jag är tokförkyld, jag hostar, nyser , snorar och har ont i halsen fortfarande, men har som tur är ingen feber. Då hade det verkligen varit drygt.

Jörgen och Robin kom tillbaka i taxi efter att ha lämnat hyrbilen på flygplatsen. Cadillacen var som väntat inte klar. Så ja, vad kan man säga annat än att denna dagen blev en lång dag av väntan. Först i lobbyn på hotellet, förutom en liten tur som jag, Jossan och Robin tog ned till Santa Monica Pier, och sedan runt klockan 4, väntade vi vidare men då hos verkstaden. Mekanikern Billy, jobbade in i det sista med att montera diverse olika lister.

The Andersson Family goes Route 66
Klockan 18.00 kom vi iväg och nu börjar vi alltså vår resa på Route 66. Vi tog ett matstopp i Beverly Hills på Cheese Cake Factory, himla trevligt och gott, och glutenfritt utmärkt i menyn, tjohooooooo, och sen for vi vidare i värmen och mörkret. Vi hade tänkt åka ända till Barstow, sedan kortade vi ned rutten till San Bernardino eftersom vi kom iväg så sent, men det slutade med att vi stannade redan i Glendora. Så klockan 23.00 stupade vi i säng på Palm Tropics Motel, Glendora. Ett jättemysigt litet motel som kostade 89 dollar natten. Trevligt, rent, snyggt och välskött.

