Tags

, , , ,

Idag har jag färgat håret. Jag är bara tvungen, jag kan ju inte gå på bröllop med gråranden. Usch och fy, men nu är den väck. Den här gången blev det mörkt chokladbrun vilket är aningen mörkare och mindre rött jämfört med tidigare. Så då kan jag kryssa den punkten på den långa listan. Kvar att göra idag är bland annat:

  • Sola (ja, så jag blir brun nån gång, jag kan ju inte gå med blåvita ben rakt igenom HELA sommaren, nu gäller det att passa på)
  • Köpa låsbar brevlåda
  • Tvätta
  • Klippa klorna på Wilma
  • Vaxa benen (ehhh, JO)
  • Vattna
  • Plantera två lupiner (som jag nu har googlat på och inser till min stora fasa att just lupiner är som godis för mördarsniglarna. I samma omfattning som deras andra favorit, tagetes, som jag som tur är inte gillar. Varför kan de inte bara älska maskrosor, då skulle det ju vara NÅGON nytta med dem?)

Igår fick jag mina naglar fixade hos Anna på BeautyHouse, blev så himla bra. Går och tittar och förvånas över hur tjusiga naglar JAG har nu. Bröllopsnaglar, wiiiiiii.

Bröllopsnaglar

Bröllopsnaglar

Från min solposition ser jag mina potatis växa samt mina jordgubbar. Det är sommar det, potatis och jordgubbar. I bakgrunden njuter jag av att se den rönn som har behagat slå rot på ett riktigt bra ställe. Den ska vi behålla, både jag och Monsieur gillar rönnar. De har vackra blad och färggranna bär på hösten. Det blir perfekt. 🙂

Solar

Solar

Förutom att jag har potatis i hink, så har jag även satt ett miniatyrpotatisland. Endast 3 eller 4 potatisar långt. Minns inte så noga och än så länge är bara två uppe. Häftigt!!!

Nej, nu måste jag jobba vidare på listan, huuvva, ingen vila, ingen ro. Hade jag inte semester???

Världens minsta potatisland

Världens minsta potatisland

Älskade pioner

Älskade pioner

