Tags

, , ,

Idag är det min första riktiga semesterdag. Jo, jag var ledig dagen före midsommar också men den dagen räknas inte eftersom den bestod av ett 12-timmars arbetspass som heter duga. Dog i soffan vid halv 11 och var omöjlig att väcka, enligt Monsieur. Jag var SLUT, helt enkelt! Men idag är det leeeeedigt! Åt frukost i sängen, segade mig kvar där tills klockan var runt 11. Var ute i trädgården och klippte bort en massa onödig/oönskad växtlighet. Så skönt!! Sen kom ösregnet, så då blev det innetid och nagelfix. Var snart 5 veckors sedan jag fixade naglarna så de börjar vara riktigt svåra att få snygga. Dolde det värsta med lite “manicure accessories”. 🙂 Och som tur är ska jag till Anna på onsdag, så då blir de vackra igen.

Nagelfix

Nagelfix

Att det är semester är väl också den stora anledningen till att jag skriver här. Helt plötsligt finns det tid över, helt underbart, och då kan det vara kul att skriva av sig lite. Bygget lider mot sitt slut, det är i princip bara bastudörr och bastuvägg som återstår. De är levererade men väger multum, så för att få dem på plats så måste vi ragga ihop ett gäng starka lyftare och det har vi inte tid med nu. Nu är det semester som gäller för hela slanten. Men…det kan ju förstås ändå vara trevligt att se hur till exempel vinterträdgården ser ut just nu, så här ett par dagar efter midsommar. Ta-daaaaa, så här ser det ut nu:

Vinterträdgården

Vinterträdgården

Det är rätt stor skillnad sedan den senaste bilden publicerades. Jag fattar fortfarande inte hur vi lyckades stå ut med att bo kvar mitt i byggkaoset. Det var verkligen en prövning, vill jag lova.

Nu i sommar har jag långledigt. Jag har sparat semester, en vecka per år i 5 år, och nu tar jag ut rubbet. Jag har alltså SOMMARLOV, är ledig i 10 veckor. Ska bli helt underbart. Jag kommer inte att komma ihåg ett enda lösenord när jag kommer tillbaka till jobbet. Även det är helt underbart! Då har man verkligen kopplat av till 110% (eller så har man bara som jag, extremt dåligt minne)! 😉 Och tänk så många böcker jag kommer att hinna läsa. Jag har en hel trave som bara ligger och väntar på mig! LOVELY!!! 🙂

Traven

Traven

