Tags

, , , , , , ,

Jaha, nu läcker taket in igen! Men den här gången är det det nya taket som läcker. Jag tror jag bryter ihop. Jag säger som mamma brukar säga när det går riktigt illa: Nej, det här, det blir bara kattskit av alltihop. Jörgen sa ju till byggarna att det enligt kontraktet skulle vara takpapp under plåten, men de använde ett annat, nytt material. Någon slags fiberduk/fiberväv som SÄKERT är mycket billigare. Och det är den som läcker nu, på den delen av taket där plåten inte ännu är lagd. Rakt in i uterummet! Ja men då är det ju bara plåten som är det täta skiktet då och inte alls väven. Så jäkla dåligt!!! Det är nå’t HELA tiden med det här bygget som blir galet. Det går ju inte på räls direkt. Och ändå ligger Jörgen på dem som en hök eftersom det i princip dyker upp något som är tveksamt gjort var och varannan dag just nu! Det kan jag dock tycka borde vara Byggingenjörsbyrån som ska ta de smällarna men dem ser man inte mycket av minsann!!

Nä, kattskit, det är precis vad det är! 😦

 

Kommentar September 2015
Jag har hört ryktas att Byggingenjörsbyrån fått synpunkter med anledning av mitt två år gamla blogginlägg här ovan och därför vill jag ge en förklaring till varför jag skrev som jag skrev.

Jag var så extremt trött på hela vårt bygge, som vid det här laget hade pågått i över ett år och vi hade hela tiden bott mitt i eländet. Vi hade många duster med entreprenören/byggfirman där vi tyckte att de inte höll sig till de ritningar som Byggingenjörsbyrån hade ritat. Observera att det inte var Byggingenjörsbyrån som uppförde själva byggnaden utan de hade hand om upphandling, ritningar, kontraktsskrivning, kontrollbesiktningar med mera och det gjorde de bra (även om jag just den här dagen tyckte att vi var ensamma och övergivna och helt i händerna på byggarna). 😉

Nu, två år senare, när vi bor och lever i vårt härliga, fina, ombyggda hus njuter jag varje dag. Allt blev så otroligt bra. Taket, vinden, uterummet, badrummet och klädkammaren. Och detta mycket tack vare ett väldigt bra samarbete med BIB som kom med mycket kreativa förslag på konstruktioner, ritningar och layouter. Att huset blev så bra som det blev ska de ha en stor eloge för.

Men jag har lärt mig en sak, jag skulle ALDRIG bygga om i denna omfattning en gång till och bo mitt i smeten. Det var som att bo i ett stort arbetskollektiv och det kan jag verkligen inte rekommendera. Det är otroligt jobbigt och sliter på både kropp och själ. Men, konstigt nog glömmer man fort. Vi satt just i kväll och funderade över detta blogginlägg: Jaha, läckte det in flera gånger? Ja just ja, så var det! Det som var SÅ jobbigt då känns väldigt avlägset nu.

Och som sagt var, VÄLDIGT FINT BLEV DET. 🙂

