Tags

, , , , , , , , , ,

… och vi med. Ja, det är mycket nu. I söndags så åkte vi till Bauhaus runt 11-snåret. Vi kom ut därifrån 18.15. Det kallar jag en heldag!!

Ja, nu jädrar i min lilla låda, går det undan i byggeriet. Det är dagligen mellan 3-4 snickare på plats och när huset målades var de 1-2 målare också. Ibland dyker det upp en rörmokare och ibland en elektriker. Idag kom det en murare. Jippi!! Och senast elektrikern var här, det var i fredags, så fixade han klart hela takfotsbelysningen. Det blev jättebra. Otroligt snyggt, vi är så nöjda. Och allt är kopplat via ett skymningsrelä, helt perfekt.

Takfotsbelysningen blev jättebra!

Takfotsbelysningen blev jättebra!

Ett fönster byttes mot en altandörr

Ett fönster byttes mot en altandörr

Under förra veckan monterade de ned ett fönster från vardagsrummet och satte sedan upp det i badrummet. I hålet mellan vardagsrummet och altanen satte de in en altandörr, en dubbeldörr. Det blev väldigt snyggt, men känns lite öppet och naket. Som att ha grannen sittandes bredvid sig i soffan. Inte vet jag, jag kanske vänjer mig. Det ser väldigt “modernt” ut i alla fall. Helt klart mer 2000-tal än 70-tal. 😉

Grunden är målad

Grunden har målats idag

Idag har målaren kommit tillbaka och fixat det sista. Målat två ytterdörrar på norrsidan, målat våra fyra “garagefönster” och dessutom målat hela grunden. Den blev väldigt snygg, en vacker, antracitgrå nyans.

Tegel från Haga

Tegel från Haga tegelbruk

Skorstenen ska bli ännu högre

Skorstenen ska bli ännu högre

Det dök även upp en murare idag. Jens hade tydligen lyssnat på mitt tips att ta teglet från Haga tegelbruk. Fem band hade han hunnit med idag, ser riktigt bra ut. Det skiljer en aning i nyans, det drar lite mer åt orange, men det är marginellt. Blir himla bra, men än är det några tegelvarv kvar tills han har kommit upp över nocken.

Plåttaket är snart klart

Plåttaket är snart klart

Tyvärr låter det som att de måste öppna upp taket, nu när det nästan är helt klart. Detta för att få in en stor balk som krävs för att klara lasterna som kan uppstå vintertid. Blääää! Aningen trist, kan jag tycka!! 😦

