Tags

, , , , , , ,

Idag har det varit en heldag på ACC. VU ledarutbildning, en riktigt bra och intressant dag. Mycket tips, idéer och verktyg att använd i VU-arbetet. Totalt är det tre heldagar så vi ska träffas igen om ett par veckor. Det var två duktiga ledare och väldigt trevliga kursdeltagare från många olika delar inom ABB.

Bygget
Här hemma har det byggts vidare. Idag har det kommit leverans av isolering och så har de lagt på en del läkt på norrsidan.

Förberedelser för stuprännor

Förberedelser för stuprännor

Ännu mer material

Ännu mer material

Stuprännehållare

Idag har de jobbat med stuprännehållare

De har även satt upp hållare för hängrännor på norr-, väster- och södersidan.

OCH nu har vi, efter mycket velande, bestämt oss för att huset ska vara rött, ända upp till tak. Taket blir sedan svart. Tror det kan bli riktigt snyggt.

Underbara lavendel
Åhhhhh, jag hittade en stackars blommande lavendel! Saknar mina små älsklingar som jag hade runt om i trädgården. Den enda lavendeln som sitter kvar på friland är den sorten jag tycker minst om. MEN, den blommar två gånger per sommar, det är ju en fördel. Gillar dock den lavendel jag tog med hit från Barkarö Bygata mycket bättre, den är finare i bladen och har ett rundare växtsätt, inte lika spretig. Den har jag dock i kruka så nu under september ska den ned i jorden någonstans. Frågan är bara VAR????

Lavendel

Lavendel, fick inte undan fingret, hahaha 🙂

Wilma spanar

Wilma på spaning i skogen

På spaningsuppdrag
Wilma sitter och håller koll vid kanten på skogsallmänningen. Hon har lite span på en ekorre som far runt, en riktig liten sötnos. Ja, både Wilma och Kurre är rara, små sötnosar förstås! 🙂

