Tags

, , , , ,

Vi har redan acklimatiserat oss totalt. Det går snabbt, som vanligt. Det är så fint här i Valletta. Mycket som blommar trots att vi befinner oss i slutet av augusti. Jag vet inte vad de heter, de här blommorna, men söta var de.

Okänd blomma

Någon som vet vad det här är för blomma?

Okänd blomma 2

Känner inte igen den här heller

Bubbel vid poolen

Idag blev det bubbel vid poolen

Idag har vi bara tagit det lugnt och slappat. Käkade frulle vid 9-snåret och slöade sedan på rummet en stund. Därefter ned till poolen och bronzade. Och badade. Jag tror jag har hoppat i plurret minst åtta gånger, varav två gånger i havet. Det är extra skönt, salt och härligt. Doppar allt jag har :-O så jag ska bli av med alla psoriasisfläckar till vintern (man kan ju alltid hoppas). 🙂 Sol och salta bad är den absolut bästa medicinen!!

Läste ut min bok också, Tove Alsterdals I tystnaden begravd. Boken utspelar sig i karg norrlandsmiljö. Man riktigt känner hur det skulle vara att bo där, både på gott och ont. Den var bra. Gillar du kriminalare så läs den!

Och kan ni tänka er!! Jag har inte ägnat mina tankar åt takstolar en enda gång, ja, inte förrän precis nu när jag skriver detta. Det är väl för att blogga = bygge för mig! Just nu i alla fall. 🙂 Undrar hur långt de har kommit!? Nej just nej, skulle inte tänka på det!

Vid halv två-snåret var det sedan dags för lunch och mitt i den lugna, fridfulla och trivsamma lunchen ser jag plötsligt ett sms från kollegorna på jobbet. De hade tydligen försökt ringa mig klockan tio på redaktionsmötet och i sms:et klagade de över att jag inte svarade! WHAT!! Vilka fasoner. Jag har ju SEMESTER! De borde ju veta att det ordet står för:

Soliga Egna Mysstunder Exklusive SA Product Terroristers Envisa Ringande!!!!

Lunchen var multo bene. Jörgen åt någon mystisk fisk (han sa att strömming med potatismos var MYCKET godare) och jag åt King Prawns. Så himla gott. Så Monsieur tyckte det var halvgott och jag tyckte det var tokgott, så snittet blev ju rätt bra då!

Vi vågade inte sola mer idag (man vill ju inte riskera att se ut som en tvättbjörn, har hört att det har hänt vissa ABB:are, hehehe) 😉 så vid tresnåret drog vi oss tillbaka till Le Chambre och slöade (spelade CC och käkade godis)! 🙂

Toksolning pågår

Toksolning pågår

Fiskvisning

Fiskuppvisning (Jörgen valde den översta)

Vi avslutade dagen med en alternativ middag = ett par drinkar och en passionsfruktsmoothie ner i The Tiki Bar. Tur att inte Les Enfants är med, de skulle ha brutit ihop. Strosade en liten sväng, blev attackerade av ett träd som “kastade” små bär på oss, och kollade sedan snabbt in SPA-avdelningen. Dit ska vi på onsdag, ska bli riktigt najs.

Pool i nattljus

Poolen by night

SPA

Fint SPA, det ska vi testa imorgon

