Tags

, , , ,

Idag har både blodlönnarna och bigarråträdet blivit mindre, snickarna var tvungna att såga bort flera grenar för att kunna fortsätta bygga taket. Det var inga större ingrepp så jag sitter inte och gråter! 🙂

Den ena “gaveln” blev färdig idag och de håller på med den andra. Nu börjar det bli ganska besvärligt att komma in på taket. Det är takstolar ivägen ÖVERALLT!! Kanske inte så konstigt i och för sig, det blir ju lätt så när man bygger tak! 😉

Blivande vägg

Soldater på led


Vid gavel nummer två måste de bygga ett högre väggliv för att inte taket ska sväva i luften, haha, de små brädorna står som soldater på rad i stela led.

Idag var också containern tömd igen, för andra gången. Det blir en hel del brädor, skräp och bråte som måste slängas. Och trädgården, som jag sa var näst intill tömd på takstolar härom dagen, börjar fyllas på igen, med material från Hedins Trä. Nu är det takskivor, fästen för hängrännor, metallnät för takfot och någon slags fiberduk som jag inte vet vad de ska ha till. Den kanske ska ligga mellan takstolarna och byggskivorna? Vad vet jag!

Byggmaterial

Nytt material har kommit

Jag var bara tvungen att ta ännu en bild från den här vinkeln (nedan). Jag tycker att det är så fashinerande att se hur huset nu får en helt ny karaktär. Från att ha varit en platt skolådevariant till att bli “ett riktigt hus”. Och snyggt också, hoppas och tror jag! 🙂

Takstolstätt

Det börjar bli en utmaning att ta sig fram och förbi nu på taket

