Tags

, , , , ,

Igår var det den 2 augusti och Karindagen. Den firas i gammal god tradition med…frukost på sängen? Nja, inte den här gången. Monsieur ringde kl 10.30 och sa: Oj, hehe, grattis på Karindagen, och min son sa ungefär samma sak en halvtimme senare. 🙂 Det mest vanliga är att vi firar hos mamma i Kolbäck och alla som är där, mina två mostrar som oftast, säger varje år samma sak: Jaha, heter du också Karin. Grattis! Haha, ja det har jag ju gjort i 53 år så det gör jag väl fortfarande, heter Karin alltså.

MakerBot in action

MakerBot in action

Heart printed in MakerBot

Heart printed in MakerBot

Jag bakade ett gäng snabbkubb och sedan drog jag iväg mot Kolbäck. På vägen dit stannade jag till vid Garagekompaniet för att spana in Sonens 3D-skrivare MakerBot. Har varit nyfiken sedan han skaffade den för några månader sedan att få se hur den funkar. Jag klättrade upp till hans nyinredda kontor och fick där bestämma vad jag ville få utskrivet. Finns en bra sajt på webben som innehåller MASSOR med färdiga designs, thingiverse.com. Valde en hjärtask och Robin lagrade designen på minneskortet, flyttade över det till skrivaren och startade. Ooootroligt fascinerande att se på när den skrev ut. Har lagt ut en snutt på YouTube som ni kan kika på om ni har lust. Jag satt kvar tills 20% av utskriften var klar. Hade gärna suttit kvar där precis hela tiden (det tog 4 timmar och 20 minuter totalt)!!! MAGISKT!! 🙂 Men, men, nu var det ju Karinfirande jag skulle på.

Åkte till sist (fick slita mig) vidare mot Kolbäck och fikade med mamma och Kerstin och Arthur. Mysigt. Mamma fick ett armband av mig och en jättefin ny sorts karpaterklocka. Moster Gunborg kom inte i år (förra året var hon med), hon tyckte det skulle bli för jobbigt, så synd! Lite senare kom Monsieur, Svärmor och Robin och efter ännu en stund kom Ph och Dade. Det blev ett riktigt stort gäng. Fick hjärtat nedan av Robin, parfymen av Monsieur (DKNY Fresh Blossom ) vem vill INTE gå omkring och dofta solkyssta aprikoser, mmmmmm, och den fina scrapbookingtändsticksasken av Ph och Dade. Oj, en trisslott av mamma, det höll jag på att glömma! Ingen vinst dock! 😦

Karinfirare, gäng 1

Karinfirare, gäng 1

Karinfirare, gäng 2

Karinfirare, gäng 2

Karintårta

Karintårta

Karinpresenter

Fina Karinpresenter

