Tags

, ,

Strålande sol! Strålande leenden. Ja, så här glad blir man när det är dags att ta tåget mot Hufvudstaden, Gamla stan och flera dagars båtluffaräventyr.

Smile-tävling

Första anhalten var som sagt Gamla stan. Vi checkade in på hotellet Lady Hamilton, mysigt och mitt i smeten, och där hade Monsieur beställt upp en flarra “Champis”, denna gången blev det en Mumm! Ljuvligt gott! 🙂

Lunch på Fem små hus
Vi babblade och bubblade och kände snart att vi var väldans hungriga. Det var hög tid för lunch så vi bad tjejen i receptionen rekommendera ett bra ställe. Det första hon föreslog var Kryp In, haha jag är inte förvånad, det är ju en supermysig restaurang. Men Kryp In har ju jag besökt med Aperitif så vi bad om en ny rekommendation. det blev Fem små hus, supergott och trevligt värre var det där, är verkligen en toppenrestaurang i Gamla stan. Mycket glutenfritt bröd hade de också, det ger många pluspoäng från mig.

Fem små hus
Lunch på Fem små hus

Och nu är det slappa på rummet som gäller! Monsieur snarkar (ovanligt….not) och jag bloggar. Och nu är det dags att läsa lite för mig. Jag läser Kvinnorna på stranden av Tove Alsterdahl. Den är jättebra!

