Tags

, , , ,

…av oss. I södags tog vi med mormor och farmor på utflykt till Strömsholms slott. Vi hade vackert väder, ja vadå, det är det ju varje dag denna sommar, och vi började med att fika i Stenköket. Där var det full rusch, de hade sin mest intensiva dag hittills denna sommar. Fick beröm för min klänning, hon älskade den gröna färgen. Jag berättade att hon får åka rätt långt för att köpa en, jag köpte min i USA för några år sedan. 🙂 Mormor och farmor tog liten räkmacka och kaffe. De var jättestora och fina. Robin tog pannkakor (standard)! 🙂

Därefter blev det en glass och liten tur genom slottet. Nu i sommar har de en utställning på Strömsholms slott om Estelles dop. Otroligt vad svenska folket har skickat in prylar till dopet. Sytt kläder, snickrat, pysslat, målat och broderat. Vi gick alla trappor, ända upp till kapellet, så farmor somnade nog ovaggad senare på kvällen.

I bilen på väg hem sen åt vi bigarråer, jag hade tvingat upp J i trädet och han plockade säkert 1,5 liter. De är jättegoda just nu!

