Tags

, , , ,

Föra året gled vi in på Power Meet i Larsas amerikanska polisbil, specialutrustad som bara den. Så himla fränt! Även i år fick vi åka ståndsmässigt till eventet, Robin bjöd på skjuts i en av sina Cadillacs! Häääärligt! 🙂

Robin i sin CadillacDet strävsamma gamla paret

Vi gick ut på fältet runt halv tre. Massor med folk, 8000 personer sa rösten i högtalarna, och tjockt med snygga bilar. Strosade förbi hela finbilscruising-raderna med enorma, glänsande vrålåk. Inte en rostfläck och skinande blanka. Riktiga pärlor!! Och täääänk så många timmars jobb folk har lagt ned på dessa skönheter. Åratal. Förra årets vinnare i en klass var överraskande nog vår controller på mitt förra jobb. Blev totalt chockad, jag hade ju bara sett honom som en av våra kostymnissar på jobbet och så hade han hade skruvat på bilen (förhoppningsvis bytte han om) i 15 år! F-E-M-T-O-N Å-R!!!! OMG, snacka om brinnande intresse.

Röd skönhetSvart skönhet

På marknaden kunde man köpa allt ifrån navkapslar, nummerplåtar, amerikainspirerade inredningsdetaljer till 50-talsklänningar, Betty Boop-skyltar, jättestora fluffiga biltärningar, glass, korv, hamburgare och sist men inte minst, Cliff Richards bil (den röda bilen här nedanför den vackra DAMEN i hatten, höhö). Otroligt vilket utbud. Ett Mecka för alla bilentusiaster.

Min nya hattOch kan ni tänka er, jag köpte en HATT!!! En jättefin stråhatt med små garnrosor på bandet. Den satt som en smäck så jag bestämde mig nästan ögonaböj för att köpa den, och det är VÄLDIGT ovanligt för att vara mig. Jag brukar prova, vända och vrida i timmar (nåja). Men här gick det kvickt, jag föll för den direkt.

Så nästa år bär det förmodligen iväg till det berömda Ascot så jag får svajsa runt i hatt och högklackat och leka dam. Det kanske man borde göra nå’n gång i livet! 🙂

NavkapslarCliff Richards car
Vi spankulerade runt på flygfältet till strax innan fem. Då ringde Robin och erbjöd skjuts hem igen. Otroligt!! Ja, jag säger som Maria Montazami: Tänk, jag har alltid sån TUR!! 😉

Fattar fortfarande inte riktigt att jag har en blogg!! Känns lite konstigt, har tänkt på det tidigare vid några tillfällen men har aldrig tagit tag i det. Men nu är jag här! Så det så!

Ett tag i alla fall…

