Tags

, , ,

NU är det semester. Första semesterdagen är den absolut bästa. Man har allt det mysiga framför sig och det känns som en evighet (nåja). Och det är den dagen idag, mmmmm.

Jag har precis kommit hem efter att ha avverkat en beordrad och gedigen frukostbeställningslista med exklusivt innehåll på ICA Sjöhagen. Har också mottagit en önskan om städning av gästrummet, whaaaat!!, jag börjar nästan tro att jag har fått en korttidstjänst inom en hotellverksamhet!? 😉 Skämt åsido, vi ska få nattgäster men tyvärr hinner jag inte uppskatta varken den trevliga gästen eller frukosten då Aperitif imorgon styr kosan mot Hufvudstaden och Fjäderholmarna. Det ska bli så himla najs. Rosé

Så här sitter jag nu…och har semester. Har hällt upp ett glas rosé, man bara måååste ju inviga semesterpremiären, eller vad säger ni?
Begrundar dagen som gått. Tänk att det alltid är så att sista dagen innan semestern, den dagen man har tänkt att städa, rensa mailboxen och fika extra länge, blir panikartad. Av någon underlig anledning händer ALLT den dagen. Idag var det release av en rollup (typ buggrättning). Klockan två på en fredag!!!! OMG! Mail som ska skickas till drygt 3000 användare = PANIK!! Det löste sig dock, pust. Sedan kommer nästa önskan, en eventsida för ett convent i början av september. Fix, fix, klart. Men jag blev utan eftermiddagsfika, på sista arbetsdagen innan semestern. KATASTROF!! Tur att det var fika med kaffebröd på förmiddagen, det kompenserade det hela.

Kakel & klinkerSitter också och spanar på kakel och klinker som vi har lånat hem från Hemmaplan. så här kommer det att bli, svart och vitt och en svart/bronze/grå mosaik. Vad gäller den vita väggplattan så är vi lite oense. Den jag vill ha kallar Monsieur och Sonen för sjukhusplattan, dvs bara vitt, vitt, vitt. Men jag börjar faktiskt hålla med. Den andra plattan upplevs också som vit men har mer liv i sig. Det blir nog den, till slut.

Och nu, tillbaka till rosén. 🙂

