Tags

, , , , ,

Just nu sker mina trädgårdsvarv väldigt sporadiskt eftersom hela tomten är förvandlad till en byggarbetsplats. Den består mest av glas, spik, brädor, fönster, skruv, lera och ogräs. I det stora hela ser allt ut som SKRÄP och allmänt kaos men när jag väl går mitt lilla varv så lyckas jag ändå hitta en del vackra saker i det lilla…

Jag ÄLSKAR pioner…
Vacker som en dag...Ännu en skönhet...

… och vill ha trädgården full men har bara fem olika sorter för tillfället.

Prästens lilla krage...

Minns och saknar min fina midsommaräng bestående av prästkragar och blåklockor. Plockade alltid fina buketter för att pryda de dukade borden på altanen. Den lilla ängen är totalt borta nu, nedmejad av diverse olika grävmaskiner.




Hatobjekt!!




Jag behöver väl inte säga att jag HATAR dessa varelser. Det finns INGET att äta i min trädgård men ändå envisas de med att komma krypandes i dussintal! Jäääääk!! Önskar att någon kunde uppfinna ett utrotningsmedel så att vi blir av med eländet.

Blåbär på gång...
Här kommer det att bli stora, saftiga amerikanska blåbär i augusti. Bra att äta från busken och bra att dekorera med. Mindre bra för pajer och bakverk, de har för lite smak för att det ska funka.

Var är snickaren?
Snickarbältet ligger redo i trädgården men snickaren har vi inte sett röken av på ett par veckor nu. Efter det senaste byggmötet blev resultatet: Gör om och gör rätt, och efter det så har inget hänt här hemma. De jobbar med takstolsritningar och tillverkning av takstolar. Och här står bygget helt och hållet still.

The rose
Min flammentanz har näst intill försvunnit. Den som var så stor och ståtlig men de senste tre väldigt bistra vintrarna har lyckats ta kål på det mesta av den. Det blir inte många blommor på den stackaren i år. 😦

Rådisen!
Rododendron har nästan blommat ut helt. Lyckades efter mycket letande till sist hitta en ynka stackars blomma att fotografera.

